Marketing automation og teknologi

 

Moderne teknologi

I den moderne teknologiske tidsalder, hvor information sendes gennem tweets og lægges på Facebook, har det aldrig været nemmere at nå ud til en målgruppe. Men at nå ud til en målgruppe er kun halvdelen af ​​kampen. Det kræver lige så meget arbejde at fastholde et publikum, når de er nået med succes. Da alle bruger tid på sociale medier, e-mail nyhedsbreve og blogindlæg, bombarderes vi med ny information på daglig basis. For at få succes med markedsføring og annoncering skal virksomheder bruge kreative og unikke måder at forblive relevante i deres publikums sind, når de allerede er nået.

Det er her marketing automation kommer i spil. Når en bruger har givet oplysninger såsom en e-mailadresse eller navn, kan marketingfolk bruge disse oplysninger til at skræddersy deres indhold og gøre det mere relevant for brugeren. Marketingautomatisering giver marketingfolk mulighed for at administrere, måle og optimere relationer til kunder og kundeemner gennem hele kundens livscyklus. Dette gøres ved at bruge webstedssporingskoder på en virksomheds websted, der indsamler data om besøgendes præferencer og derefter sender dette ud i tilpassede e-mails eller nyhedsbreve. Læs mere her

Dette er et ekstremt kraftfuldt værktøj for marketingfolk, fordi det giver dem mulighed for at sende indhold, der i det væsentlige er bygget op af tidligere interaktioner med deres målmarked. For eksempel, hvis en bruger kommer til et websted og downloader noget eller foretager en handling på webstedet, kan virksomheden bruge disse oplysninger til at skræddersy fremtidige e-mails eller nyhedsbreve direkte til den pågældende persons interesser. Dette er en meget mere effektiv måde at kommunikere på, fordi det giver marketingfolk mulighed for at opbygge en bedre forbindelse med deres forbrugere. En anden grund til, at marketing automation er så effektiv i den moderne sociale medie tidsalder, er, fordi det er blevet meget nemmere og hurtigere for virksomheder at udsende store mængder information.

Når vi ser på det nuværende landskab af sociale medier, kan vi se, at denne artikel tydeligvis ikke er den eneste, en person ville blive udsat for på daglig basis. Marketingautomatisering giver marketingfolk mulighed for at følge med og forblive relevante ved at sende e-mails og nyhedsbreve hurtigt og nemt uden at skulle bekymre sig om manuelt at finde nye websteder eller personer til at sende deres indhold også.